uskova_1
Vapaa kuvaus
Pidän privaatit keskustelut ja kirjeenvaihdot vaitiolon piirissä, joten en myöskään aio pitää mitään ystäväluetteloa, joka sotisi osaltaan tuota periaatetta vastaan. (paitsi törkeitä uhkauksia ja tappouhkauksia en todellakaan lupaa pitää salassa - joten niitä ei enää kannata ladella)
Linkit: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html, http://www.finbible.fi/head/raam1_uusi.htm, http://uskonasioita.blogspot.com/, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/01/how-can-person-be-saved.html, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/05/lopunajan-tapahtumat.html,
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Siviilisääty: ---
Lapset: ---
Sähköposti: [email protected]
Hakusanat: pelastus, Usko, Jeesus
Käyttäjän kirjoittamat viestit
21.08.2010
Vastasi keskusteluun: Avoin kirje Uskova 1 lle
Oliko tuo kirjoituksesi muka jotenkin hyvä, että sitä pitää moneen kertaan toistaa. Vastasin jo tuohon löpinääsi tuolla ketjussa: Te kärpästen herran alaiset uskova_1 Käyttäjän viestit 21.8.2010 00:31 Viestien esitystapa: Niin, eihän Antille mitään ihmeellistä tapahtunut. Tapahtui se sama kuin noille
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
21.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Alkeisvoimien orjat
Sehän sinusta onkin juuri valittavaa, että tiedän adventismista niin paljon kuin tiedän. On synti olla ennakkoluuloinen, mutta ennakkotieto ei ole synti! Ja minulla tuota tietoa on adventismista, joten en ole eksytettävissänne.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
21.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Alkeisvoimien orjat
Niin, eihän Antille mitään ihmeellistä tapahtunut. Tapahtui se sama kuin noille sanomillesi 16 000 000:lle. Tuohon todistukseesi voi vain todeta, että paskan täytyy olla hyvää, koska miljardit kärpäset eivät oi olla väärässä
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
21.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Alkeisvoimien orjat
Aivan, Antti toimii varoittavana esimerkkinä kaikille. Onhan noita selkärangattomia varoittavia esimerkkejä ollut täällä aikaisemminkin. Joskus vuosia sitten herätysliikkeet-palstalla oli eräs ensin nimimerkillä toret, sitten Hengellinen, Tero-Tapio ja Muistuttaja ja millä kaikilla nikeillä nyt kirjoittikaan
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
20.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Alkeisvoimien orjat
Syytät minua siitä, että toimin Raamatun mukaisesti. Kartan harhaopista ("Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti" Tiit 3:10) enkä istu siellä missä pilkkaajat istuvat ("Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
20.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Ellen White ja lähteet
Olisikohan niin, että Ellen White ei ollutkaan Jumalan sanansaattaja eikä Hänen sanomansa Jeesukselta eikä sitä myötä Adventtikirkko Jumalan oikea seurakunta? Tuleeko sinulle yhtään epäilystä moisesta? Vai oletko sisimmässäsi ihan takuuvarma tuosta todistuksesta, minkä kirjoituksessasi annoit? Perustuisikohan
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
20.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Ellen White ja lähteet
Timo Flink sanoit: ” Henkilökohtainen kantani ja vakaumukseni on yksiselitteinen. Ellen White oli Jumalan sanansaattaja ja hänen sanomansa Jeesukselta saatu. Vai niin vai puhuu Raamatun Jeesus muka tämmöistä sanomaa: - sanoo olevansa arkkienkeli Miikael – sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
20.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Ellen White ja lähteet
Timo Flink sanoit: ” Ellen White itse kirjoitti useamman kerran, että Raamatun kaanon on suljettu eikä hänen kirjoituksensa ole mikään lisäys Raamattuun. Väitteesi lisäyksistä, poistoista ja muutoksista ei myöskään pidä paikkaansa. Sanot noin, koska Ellen White tulkitsi Raamattua toisin kuin sinä ja
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
20.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Ellen White ja lähteet
Timo Flink sanoit: ” Raamatusta käy varsin selkeästi ilmi, että Jumalalla oli jo Vanhan testamentin aikana profeettoja, joiden kirjoitukset ja sanoma eivät sisältyneet Raamattuun. Kanoniset profeetat ovat osajoukko oikeiden profeettojen joukossa. Kaikki kanoniset kirjoittajat ovat profeettoja, mutta
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
20.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Ellen White ja lähteet
Ellen White itse esitti itseään Vanhassa testamentissa luvattuna profeetta Eliana (joka oli Johannes kastaja) ja Lohduttajana (joka on Pyhä Henki ja tuli helluntaina Luuk 24:49, Joh 15:26, Apt 2:1-4 ja on siitä lähtien ollut jokaisessa uskovassa ja täyttänyt osan uskovista ja antanut heille lahjojaan):
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
20.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Ellen White ja lähteet
Timo Flink sanoit: ” Raamattu esittää Ilmestyskirjassa, että Jumala lähettää lopunaikana oikean profeetan ja että Jumalan oikean seurakunnan yksi tunnusomainen piirre on se, että sen parissa on oikea profeetta.” --- Mistään tuommoisesta seurakunnasta ei Raamatussa puhuta. Profeetan viroissa olevia
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
19.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Ellen White ja lähteet
Vai niin, että Jumala sinun mielestäsi sanoi tuon vain Jerusalemin silloisille profetoijille. Ilmankos teillä ei ole Raamatulla väliä, vaan se on vanhentunut ja kirjoittamisensa aikoina paikallisille asukkaille tarkoitettu. Ja siksipä te nimitättekin Ellen Whiten Ellentestamenttia (kts. Flinkin arvio,
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
19.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Ellen White ja lähteet
Sanot: "Ellen White kirjoitti profeetalliset sanansa samalla tavalla kuin Luukas evankeliuminsa. Kyseinen evankeliumi on Jumalan sanaa, mutta sen kirjoitamisessa on käytetty lähteitä hyväksi, kuten Luukas itse sanoo." Siinä se taas tuli. Ellen White on mielestäsi ilmoitusprofeetta, kuten Luukas! Mutta
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
19.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Ellen White ja lähteet
Sanot: "Toisen ihmisen sanojen käyttäminen ei ole vielä plagioimista. Plagiaatti siitä tulee vasta sitten, kun sanojen lisäksi sanoma ja intentio ovat tismalleen samat. Näin ei ole Ellen Whiten käyttämien lainauksien kohdalla. Vaikka sanat ovat (lähes) samat, niiden sanoma kontekstissaan ja kirjoittajan
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
19.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Ellen White ja lähteet
Jo ennen Ellen Whiten syntymää oli Amerikassa laki plagioimista, kirjallista varkautta, vastaan, kuten olen sinulle kymmenet kerrat kirjoittanut. http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8447864/39829822 J. N. Andrews, joka oli antanut Ellenille John Miltonin kirjan Paradise Lost (1667) huomasi, että
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
19.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Alkeisvoimien orjat
Niinpä tiedänkin, koska olen uskossa. Te siellä sokeina talutatte toisianne, ja kun kukaan ei ole näkevä niin ei ole ketään oikealle tielle taluttamassakaan. "Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?" (Luuk 6:39) Kaikki saman eksytyksen vallassa.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
19.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Alkeisvoimien orjat
Luepas nyt sitä Raamattua äläkä niitä Ellenin hölötyksiä. Ei se ole mikään merkki, että uskoo Jeesuksen olleen olemassa ja olevan - saatanakin uskoo. Jeesukseen on uskottava siten kuin Jumala Raamatussa käskee häneen uskoa - ei siis omalla tavallaan. Ja uskovana sitten tunnustetaan ihmisten edessä Jeesuksesta.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
18.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Alkeisvoimien orjat
Teille riittää Jeesus-sanan hokeminen ja uskovien solvaaminen yötä päivää. "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?" (Luuk 6:46)
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
18.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Alkeisvoimien orjat
Missä niitä syyttömiä on? Jokainen joka on luopunut Jeesustiestä ja lähtenyt adventismin tielle, on syyllinen Jumalan edessä. Oho, nyt ymmärsin yskän! Sinähän liityit adventtikirkkoon muualta luettuasi Ellen Whiten Suuri Taistelu-kirjan ja luulit sitä uskoontuloksi. Oikeastaan sinä et kuulukaan itse
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
18.08.2010
Kommentoi keskusteluun: Miksi on vaikea vapautua adventismista
Oli se tekstin varastaminen silloinkin rikos sen aikaisen lainsäädännön mukaan http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8447864/39829822 Saati sitten vielä se häpeä, että Ellen White valehteli Jumalaa lähteekseen, vaikka tekstit olivat jopa fiktiokirjailijoilta plarioituja.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi