rytiputki
Vapaa kuvaus
Käyttäjän kirjoittamat viestit
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Kirkko ja historiallinen raamatuntulkinta
Kyllä, koko Raamattu. Miksi muuten puhut "minun Jumalastani"? Ei minulla ole omaa jumalaa, on vain yksi Jumala, ja Hän on sinunkin Jumalasi, tahdoit eli et.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Kirkko ja historiallinen raamatuntulkinta
No jos ei koko Raamattu niin mikä osa siitä?
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Kirkko ja historiallinen raamatuntulkinta
Miksi Jumala ilmoittaisi tahtonsa Pyhässä Raamatussa ja sitten ilmoittaisi ettei se ole kokonaan hänen sanaansa? Mikä osa sitten olisi hänen sanaansa, siis sinun mielestäsi?
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Kirkko ja historiallinen raamatuntulkinta
Mikä oikein sinua riepoo? Onko Jumala muka sanonut ettei hänen sanansa olekaan kokonaan hänen sanaansa? Ei sinun kyselyilläsi ole mitään logiikkaa.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Kirkko ja historiallinen raamatuntulkinta
No tuo nyt selvensi lopullisesti miksi et ymmärrä mitä sinulle selitetään.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Vahvaa todistusta
"Ymmärrätkö sinä siis Pyhien Sanojen totuuden niin kuin ne on ihmiselle tarkoitettu?" Kyllä. Etkö sinä ymmärrä vaikka ne on ansiokkaasti suomen kielelle käännetty? "Pystytkö sinä elämään Raamatun todeksi?" Parhaani teen. En ole täydellinen, anoastaan Kristus on.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Kirkko ja historiallinen raamatuntulkinta
Kysytäänpä toisin päin. Koska et epäuskossasi pidä Raamattua kokonaisuudessaan Jumalan sanana, miltä osin se mielestäsi on ja miksi?
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Kirkko ja historiallinen raamatuntulkinta
No ei, ei minun logiikkani tee mistään Jumalan sanaa. Raamattu on, mutta ei minun logiikkani ansiosta, vaan koska se ON!
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Vahvaa todistusta
" kuka ihminen voi sanoa toiselle ihmiselle tulkintojen viidakossa mikä on oikea tulkinta. " Vikaan mennään aina kun mukaan astuu tulkinta. Mikä ihmeen tulkintavimma teillä on? Lukekaa sanaa ja ottakaa se vastaan niin kuin se on. Ei sitä tarvitse eikä tule tulkita, van elää todeksi.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Vahvaa todistusta
"Maailmassa olevista uskontojen ja erilaisten tulkintojen määrästä päätellen saatat olla ainoa ihminen jolle mainitsemasi viisaus on sitten kelvannut." En toki. "Toistan: Onko sinulle annettu miltei ainoana ihmisenä maailmassa tuo viisaus vai ei?" Toistan: se on annettu meille kaikille. Se on Raamattu
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Vahvaa todistusta
" heittelet kumpuilevia ajatuksiasi omasta hyvyydestäsi," Osoita hyvä ihminen minulle ne kohdat joissa olen heitellyt ajatuksia omasta hyvyydestäni. ".niin että sinulle on annettu ymmärrys evakeliumin oikeaan noudattamiseen totuudessa tarkoitetulla tavalla...Onko sinulle annettu tuo viisaus vai ei?"
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Vahvaa todistusta
"Raamattussa annettuna ilmoituksena esitetyt asiat eivät täytä kaikkea sitä mitä itse ymmärrän Jumalan kaikkivoipaisuudella. " Ja tämäpä selittää sinun ongelmasi. Tästä on kyse aloituksessakin. Minä, minä, minä....edes Raamattu ei pärjää teidän minä-minä-minulle-minusta-minuun-teologiallenne!!! "toisin
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Vahvaa todistusta
"Olethan antanut ymmärtää omaavasi viisauden jota muilla ihmisillä ei ole." No osoita minulle se kohta tekstistäni jossa olen muka noin antanut ymmärtää. Jumalan sana ja viisaus on Raamatussa. Siellä on ohjeet ja reittimerkit pelastukseen.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Vahvaa todistusta
"pidän pyyntöäni varsin kohtuullisena. " Et edes tunnu ymmärtävän kysymyksesi typeryyttä etkä sitä, että siihen jo vastasin. Lakkaa kyselemästä joutavia, usko ja elä todeksi evankeliumi!
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Vastasi keskusteluun: EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!
Ilahduin ensin että nyt tuli kunnon vastus takaisin palstalle sanan säilää heiluttelemaan, mutta vanhan aloituksen oli joku arkistojen kätköistä kaivanut.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Kirkko ja historiallinen raamatuntulkinta
Aivan, ei Jumalan sanaa ole täydellisesti kyennyt todeksi elämään kukaan muu kuin Kristus. Tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö saman tulisi olla jokaisen kristityn tavoite ja ihanne. Minkään muun pyrkimyksen tavoitteleminen ja opettaminen ja julistaminen on harhaoppia ja epäjumalan palvontaa.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Kirkko ja historiallinen raamatuntulkinta
"Eikö siis sinulle olekaan tärketää se mitä Jumalasi on ilmoittanut?" On. Siksi otankin Hänen sanansa todesta kokonaisuudessaan enkä lähde tuolla sinun tavallsi viisastelemaan joutavia.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Vahvaa todistusta
" kuka siis on se tulkitsija joka osaa kulkea "kaidalla tiellä" niin kuin Pyhässä Sanassa on tarkoitettu?" Jeesus Nasaretilainen ja Hänen opastamanaan Hänen totiset seuraajansa.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Kirkko ja historiallinen raamatuntulkinta
Miksi sellainen olisi pitänyt erikseen ilmoittaa? Onko Jumala sitten muka sanonut ETTEI Hänen sanaansa tule ottaa kokonaisuudessaan todesta?
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
24.01.2018
Kommentoi keskusteluun: Kirkko ja historiallinen raamatuntulkinta
Mitä??? JUMALA on sanassaan ilmoittanyt tahtonsa niin kuin se on ja Jumala siis määrittelee miten se on ymmärrettävä. Se on ymmärrettävä niin kuin se Raamatussa on. Miksi yrität tekeytyä ymmärtämättömäksi? Ksyelemällä ihmisauktoriteetteja Raamatun ymmärtämiseksi ihminen etsii todellisuudessa itselleen
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus