iowa
Vapaa kuvaus
Käyttäjän kirjoittamat viestit
23.12.2022
Kommentoi keskusteluun: Kävin Roope Tikkasen vastaanotolla
Eli jos kaikista vaan tulisi sähköasentajia tai putkimiehiä ja naisia, niin maassa olisi kaikki hyvin? Missä mielessä yliopistotutkinto tekee tyhmäksi; sinulla on varmaan joku tutkimus asiasta...? ;D
Yhteiskunta > Maailman menoa
17.12.2022
Kommentoi keskusteluun: Onko kreationismi seuraus huonosta luonnontieteellisestä yleissivistyksestä vai sen syy?
varmaan foodorakin oli yleisesti käytössä. Ihmisten lisääntymistä rajoitti varmaan myös ihan maalaisjärki, kuinka paljon lapsia on mielekästä saada, esim metsästäjä-keräilijäaikakaudella, kun heitä on kuljetettava mukana koko ajan siirryttäessä metsästys - ja keräilyalueelta toiselle. Länsimaissa nykyään
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
16.12.2022
Kommentoi keskusteluun: Onko kreationismi seuraus huonosta luonnontieteellisestä yleissivistyksestä vai sen syy?
Väestönkasvu alkoi jo vuodesta 10 000 eaa alkaen, mutta se tieto on tietty ikävä tosiasia yecn jengille. Ja kuten on jo todettukin, se ei liity evoluutioteoriaan mitenkään, käyttäkää edes oikeaa sanastoa. Väkilukuja esihistorialliselta ajalta ei todellakaan ole johdettu evoluutioteoriasta käsin, voi
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
10.12.2022
Kommentoi keskusteluun: ihme kreationismin ytimessä
joo, ei kuusi päivää ole mitään... mieti että J loi yhdessä päivässä koko maailmankaikkeuden ja vielä siten, että hän sai sen näyttämään 14 mrd vuotta vanhalta, on jumalalla mainio huumorintaju, ateistikin voisi sentään myöntää sen verran! Ja sit vielä se, että kaikki jotka USKOVAT hänen vitsikkääseen
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
19.11.2022
Kommentoi keskusteluun: Kun maa luotiin, oliko se paikoillaan
minun käsittääkseni kyse on siitä, että kun 1700 - 1800 alettiin yleisemmin (kiitos tieteen edistysaskelten) irroittautua raamatun sananmukaisesta tulkinnasta luomiskertomuksen suhteen, niin ihmiset jotka yhä uskoivat jumalaan, tulkitsivat Genesiksen siten että sen viesti on että Jumala on luoja, mutta
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
19.11.2022
Kommentoi keskusteluun: Kun maa luotiin, oliko se paikoillaan
joo, ei huono vastaus. Olisikohan oikeampi sanoa, että se on nykyiseen tietomäärään suhteutettuna käsitettävä vertauskuvalliseksi?
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
18.11.2022
Kommentoi keskusteluun: Kun maa luotiin, oliko se paikoillaan
Eli on, minusta, virheelliinen ilmaus että avaruuden eri kohteet kelluvat (lilluvat?) avaruudessa koska ne ovat kaiken aikaa monenlaisessa liikkeessä. Se ei ole pyörimisliike joka liikuttaa esim planeettoja vaan raskaamman kohteen painovoima.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
12.11.2022
Aloitti uuden keskustelun: Kun maa luotiin, oliko se paikoillaan
Maa pyö rii akselinsa ympäri kerran vuorokaudessa nopeudella 1 667km/t. Se kiertää auringon kerran vuodessa 108 000 km/t (!). Lisäksi mm aurinkokunta kiertää Linnunradan keskustan ja galaksi kokonaisuudessaan lähenee Andromedan galaksia. Liike on universumin toinen nimi. Ja miksei siitä ole mainintaa
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
18.10.2022
Kommentoi keskusteluun: Evoluutionistien aikataulu paljastaa heidän luulottelunsa perusteet
hyvä vertaus!
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
04.02.2022
Kommentoi keskusteluun: Aika ei tarvitse tilaa ollakseen olemassa
Aivan, aika ei ole 'kaikilla sama'. Muistaakseni Newton kaavaili olevan eräänlainen absoluuttinen aika avaruudessa, mutta Einstein todisti tämän vääräksi.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
17.01.2022
Kommentoi keskusteluun: Evoluutio on harhaa
"Aina vain tarjoilet tieteen ymmärryksen tilalle omia uskomuksiasi." No siinä mielessä Anonyymi on oikeassa, että kun tiede per definition (lukuun ottamatta teologiaa ja ehkä psykologiaa) sulkee pois nk hengellisyyden tai henkisyyden, niin tiede ei yksinkertaisesti käsittele niitä, se on pois tieteestä
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
17.01.2022
Aloitti uuden keskustelun: kreationismin iänmääritys
Ainoa 'iänmääritys' johon uskotte, on Raamatun ilmoittamat sukuluettelot Vanhassa testamentissa, jotka on kirjoitettu ylös kauan sen jälkeen kun kyseiset ihmiset ovat (mahdollisesti) eläneet. Radiohiiliajoitus on 'väärässä', puiden vuosirenkaat "valehtelevat" (vaikka kertomanne mukaan luotatte biologiaan
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
15.01.2022
Kommentoi keskusteluun: Evoluution mekanismia ei ole selvitetty tieteellisesti
"Kreationismi ottaa huomioon kaiken sen mitä evolutionismi ei ota huomioon ts. genetiikan, fysiikan, biologian, biokemian, geologian, kosmologian, alkiokehityksen ja paleontologian uusimmat tutkimukset ja havainnot. Kreationismi on evolutionismia loogisempaa, koska se ei tarvitse jossittelua, oletuksia
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
15.01.2022
Kommentoi keskusteluun: Evoluution mekanismia ei ole selvitetty tieteellisesti
"Luomisteoria on uskottavampi ja tieteellisempi, koska kaikki tieteen havainnot todistavat sen tapahtuneeksi." Ahaa, kerro mitkä todistavat kuusipäiväisen ihmieluomisen aukottomasti todeksi? Kosmologia? Vai arkeologia? Tähtitiede? Kaikki havainnot, really? ;P
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
14.01.2022
Kommentoi keskusteluun: Kristinuskossa puhdasoppinen luomiskertomuksen tulkinta on aina ollut figuratiivinen
Ei minusta (siis henk koht uskomukseni) kristinuskon ydinsanomassa mitään ihmeempää vikaa ole, nimenomaan UThen liittyen. En tiedä tekikö Jeesus todella ihmeitä jne jne, mutta noin kiteyttäen viesti on Eläkää ihmisiksi ;).
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
14.01.2022
Kommentoi keskusteluun: Kristinuskossa puhdasoppinen luomiskertomuksen tulkinta on aina ollut figuratiivinen
Ahaa, ok tarkoitit tuota. (Anonyymi 14:50)
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
14.01.2022
Kommentoi keskusteluun: Geologian ihmeellisyyksiä kreationismissa
"En tiedä siitä eläinten auttamisesta, mutta mannerlaattojen liikkuminen "salamavauhtia" on kyllä tietokonesimuloinnilla fossiilihavainnoilla todistettu" Noin yleensä kun kreat kirjoittelevat kynä sauhuten että esim oletettavasti veden varaan joutuneiden eläinten luut 'todistavat' nk vedenpaisumuksesta
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
14.01.2022
Vastasi keskusteluun: Kristinuskossa puhdasoppinen luomiskertomuksen tulkinta on aina ollut figuratiivinen
Kyllä se on ihan tiedossa ettei nykyinenkään ns mainstream kristinusko pidä luomiskertomusta kirjaimellisena, en kylläkään ole ihan varma mitä "ateistit väittävät".
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
14.01.2022
Kommentoi keskusteluun: Geologian ihmeellisyyksiä kreationismissa
"--"Pikamannerliikunnot" johtaisivat maanjäristys- ja tsunamihelvettiin. -- Juuri sellaisella helvetillä Raamattu kuvaa Jumalan tuhonneen ihmiskunnan noin 4500 vuotta sitten, kahdeksaa henkeä lukuun ottamatta." Ja kuitenkin esimerkiksi sumerilaisten saviset nuolenpääkirjoitusta sisältävät taulut (n
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu
14.01.2022
Kommentoi keskusteluun: Geologian ihmeellisyyksiä kreationismissa
... " joka väitti jossain kommentissa, että kreationistit on haastamassa ainoastaan evoluutioteoriaa" No nyt helpotti. Astronomia, astrofysiikka, kosmologia, suhteellisuusteoria, geologia, arkeologia jne ovat siis täysin nuoren maan kreationismin mukaisia. ;P
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kreationismi ja älykäs suunnittelu