Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Käyttäjän kirjoittamat viestit
17.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Synnin sanominen synniksi ei ole tuomitsemista
Olihan fariseuksissa hyviäkin, kuten Nikodemus. Muuten Jeesuskin oli fariseus. Ei pidä tuomita kaikkia. Myös sinä ja minä olemme fariseuksia, silloin kun olemme täynnä itseämme emmekä rakasta lähimmäistämme. Eikö niin? Jokainen kohta Raamatussa on meille opetukseksi ja ojennukseksi.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
17.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Synnin sanominen synniksi ei ole tuomitsemista
Tarkoittaa sitä, että kun uskot Messiaan sovittaneen sinun syntisi on pois pyyhitty. Tarkoittaa myös sitä, ettemme enää syntiä tekisi. Muutenhan kaikki maailman joukkomurhaajat pelastuisivat ilman Messiasta. Ihan hullua. Jos ottaa yhden kohdan Raamatusta ja hehkuttaa vain sitä tai niitä kohtia, joista
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
17.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Synnin sanominen synniksi ei ole tuomitsemista
Matt. 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.". Room. 4:15 jatkuu Room. 4:16: "Lupaus ja usko kuuluvat yhteen sitä varten, että kaikki olisi armoa. Näin lupaus on varma ja koskee kaikkia Aabrahamin
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
17.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Kiinnostaako pääsiäinen?
Jeesuksen syntymä ei ole sapatti, tosin juutalaisilla Nisan kuun 1. päivä on vapaa päivä, mutta ei sapatti. Mielenkiintoista. Jumala käski viettää meidän seitsemää Herran juhlaa, joista 3 on suuria sapatteja (pääsiäinen, helluntai ja lehtimajan juhla). Nämä seitsemän juhlaa ovat kaikki aivan olennaisia
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
17.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Kiinnostaako pääsiäinen?
2. Moos. 40:2,34 Pystytä pyhäkköteltta ja sen telttamaja ensimmäisen kuun ensimmäisenä päivänä...Silloin pilvi peitti pyhäkköteltan ja Herran kirkkaus täytti telttamajan. Nisan kuun 1. päivä on juutalaisilla tänä päivänäkin vapaa päivä, mutta se ei ole sapatti. VT:n tapahtumat liittyvät UT:n tapahtumiin.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
17.04.2022
Vastasi keskusteluun: Arkkipiispa Tapio Luoma MTV 3 haastattelu tänään Raamatun sisältö ja Räsänen
Minua ei hämmästytä Luoman kommentti. Valtion kirkon kanta myötäilee hallituksen linjaa täydellisesti. Samaa voimme nähdä nyt Venäjällä, jossa kirkon pää siunaa Putinin sodan. Näinhän se menee valtionkirkossa. Kenen leipää syöt sen lauluja laulat. Korkeimpaan kirkon virkaan valitaan henkilö, joka taatusti
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
14.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Kiinnostaako pääsiäinen?
Mutta ei unohdeta sitä, että Jeesus on ylösnoussut. Isä herätti Hänet kuolleista. Hän astui ylös taivaaseen ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
14.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Kiinnostaako pääsiäinen?
Pääsiäisen tarina alkoi siitä, kun Aatami ja Eeva rikkoivat Jumalaa vastaan paratiisissa. Pääsiäisen tarina alkaa myös siitä, kun sinä ja minä rikomme Jumalaa vastaan. Meidän syntiemme tähden Jumalan piti kuolla. Vain täysin synnitön pystyi sovittamaan koko maailman synnit. Vain Jumala pystyi kantamaan
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
13.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Eräs pieni outous raamatussa. Tämä vain yksi esimerkki
Kyse oli Jerusalemin Temppelin vihkimisestä. Jakeessa 9 kerrotaan, että Lehtimajanjuhlaa vietettiin samaan aikaan. Kansaa oli tullut Lehtimajanjuhlille muistakin maista. Samaan aikaan vihittiin Jerusalemin temppeli. Koko Jerusalem oli täynnä väkeä. Yleensä juhlien aikana tila majataloissa ei riittänyt,
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
13.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Missä on Jumalan valtakunnan avaimet?
Kavallettiin kyllä. Jeesus, joka on Jumala, tiesi tämän jo etukäteen. Tämä oli Jumalan suunnitelma. Tätä voi olla vaikea ymmärtää. Jeesuksen julkinen toiminta kesti pari vuotta, ei kuutta. Jos tarkoitat Paavalia, niin hän ei tuolloin ollut kohdannut Jeesusta. Voit lukea Raamatusta, miten Saulista
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
13.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Mikä on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi?
Voit itse etsiä eri Raamatunkäännöksistä. https://biblehub.com/multi/exodus/1-20.htm
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
13.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Kiinnostaako pääsiäinen?
Aivan. Koko luomakunta kertoo evankeliumia.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
13.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Kiinnostaako pääsiäinen?
Kyllä. Näin on. Jeesus pyhitti ja opetti sapattina synagogassa. Jeesus oli myös rabbi. Mutta erilainen rabbi (ja todennäköisesti myös fariseus). Ei hän ollut ainakaan saddukeus, sillä he eivät uskoneet ylösnousemukseen. Saddukeukset jotka olivat ylintä papistoa, saattoivat surmata tuolloin fariseuksia.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Mikä on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi?
Mielestäni Pyhä Henkikin olisi persoona, koska voi tulla myös surulliseksi.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Mikä on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi?
Jeesus sanoi, että Isä ja minä olemme yhtä, ja että joka on nähnyt hänet (Jeesuksen) on nähnyt Isän. Mielestäni on kyse yhdestä Jumalasta ja kolmesta persoonasta.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Mikä on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi?
Jo Jesaja ennusti, että Jumala tulee asumaan kanssamme (hepreaksi Immanuel). Jeesus (hepreaksi Yeshua) tarkoittaa, että Jumala pelastaa. (Jes. 7:14 "Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel") (Hän synnyttää pojan, ja sinun
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Missä on Jumalan valtakunnan avaimet?
Tuossa Raamatun kohdassa Paavali kirjoittaa siitä, että Perustus on Jeesus - siis uskon perustus. Se, että Jumala uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden, on sen uskon perusta. Jeesus vuodatti verensä koko maailman syntien tähden. Isä herätti Hänet kolmantena päivänä kuolleista. Kun uskomme vahvasti
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Missä on Jumalan valtakunnan avaimet?
Nyt on vellit ja jauhot sekaisin. Et näköjään ymmärrä Jeesuksen uhrikuoleman meidän syntiemme tähden. Et ymmärrä myöskään Paavalin sanoja. Paavali oli niin lähellä Jumalaa, että tunsi itsensä niin syntiseksi. Sen vuoksi Paavali sanoi, että hän tekee sitä mitä ei haluaisi.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Missä on Jumalan valtakunnan avaimet?
Luulen, ettet ole ymmärtänyt tuota Raamatun kohtaa. Matt. 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: "Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: "Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.04.2022
Kommentoi keskusteluun: Eräs pieni outous raamatussa. Tämä vain yksi esimerkki
Tietämättäsi olet aito ja elävä esimerkki Raamatun toteutuneesta profetiasta. Jeesus itse sanoi: "Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?" Luuk. 18:8.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus