TheRat
Vapaa kuvaus
Käyttäjän kirjoittamat viestit
19.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Maahanmuuttajien rikollisuus laskussa
Totta, mittakaava on todellakin eri...
Yhteiskunta > Maahanmuutto
18.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Maahanmuuttajien rikollisuus laskussa
Tuloerot eivät itse asiassa ole kasvaneet mitenkään merkittävästi. https://stat.fi/julkaisu/clq0xqdl00fdu0buvs4ayxmb8 Niillä joilla menee hyvin, menee tosi hyvin. Niillä joilla menee huonosti, menee silti paremmin kuin 50 vuotta sitten. Kenenkään ei tarvitse asua sillan alla, kaikilla riittää rahaa
Yhteiskunta > Maahanmuutto
18.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Kumpi on voimakkaampi väistämisvelvoite, kolmio vai kaistan vaihto?
Tietysti kaistaa vaihtava on väistämisvelvollinen, mutta ei kolmion takaa tulevaan nähden. Vastaava "ongelma" on moottoritielle liityttäessä, kun liittymäkaista jatkuu suoraan seuraavaan poistumiseen. Silloinkin liittyjä on väistämisvelvollinen kaistanvaihtajaan nähden, joskin lisäbonuksena pitää miettiä,
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
18.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Maahanmuuttajien rikollisuus laskussa
Kiitos, vietin lapsuuttani 70- ja 80-luvuilla, mutta jos et vielä itse ollut siinä iässä, että muistaisit, niin kannattaa tutustua tilastoihin... Asiat ovat hemmetisti paremmin kuin tuolloin. Oikeastaan kaikilla mittareilla.
Yhteiskunta > Maahanmuutto
18.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Kumpi on voimakkaampi väistämisvelvoite, kolmio vai kaistan vaihto?
Kyseessä oli liikenneympyrä. Väistämisvelvollisuus tulijoilla oli selkeä. Nyt oli kyse siitä, että ympyrässä pitää vaihtaa kaistaa.
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
17.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Kumpi on voimakkaampi väistämisvelvoite, kolmio vai kaistan vaihto?
En nyt tähän hätään löytänyt esimerkkiä, jossa yhdestä suunnasta ei pääse mitenkään haluamaansa suuntaan vaihtamatta kaistaa (tai no, jos menee jostain toisesta liittymästä pois ja käy kääntymässä muutaman kilometrin päässä), mutta eihän kaistanvaihdossa mitään ihmeellistä ole. Ihan normaalia toimin
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
17.08.2024
Vastasi keskusteluun: Kumpi on voimakkaampi väistämisvelvoite, kolmio vai kaistan vaihto?
Kolmio on määräävä, kunhan kaistaa vaihtava muistaa käyttää vilkkua ajoissa. Mutta käytetäänhän sitä poistuttaessakin, joten siitä tuskin oli kyse. Joskus sitä vaan on ympyröitä, joissa on pakko vaihtaa kaistaa, että pääsee sinne minne haluaa. Esimerkiksi itse ajoin pari päivää sitten tästä: https://maps.app.goo.gl/ZTUNfp4MunAwuGX5A
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
17.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Maahanmuuttajien rikollisuus laskussa
Asiat ovat kuitenkin nyt paremmin (paljon paremmin) kuin tuolloin. Joten mitäpä jos opettelisit olemaan vihaamatta sanoja ja nauttisit kehityksestä?
Yhteiskunta > Maahanmuutto
16.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Rakenteellinen nopeus
Juu, tuo toinen anonyymi ei osaa peruslogiikkaa. :)
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
10.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Rakenteellinen nopeus
Aivan. Eli on olemassa kaksi rakenteellista nopeutta. Elleivät ne tietysti ole samat...
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
10.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Rakenteellinen nopeus
Kauttaviiva korvaa sanaa tai. On siis kaksi rakenteellista huippunopeutta. Maahantuohan tai valmistajan määrittelemä (looginen tai sisältää sanan ja).
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
10.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Rakenteellinen nopeus
Sehän on jo selvää, että on vain kaksi rakenteellista huippunopeutta, joista toinen on yleensä laillinen ja toinen ei. Mutta sinä väitit, että tuo ei muuttaisi skootin ominaisuuksia. Se muuttaa niitä nimen omaan siinä mielessä, millä on oikeasti väliä. Siis turvallisuuden tai sujuvuuden kannalta (tässä
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
09.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Rakenteellinen nopeus
> Skoottillasi ajaessasi mikään väliaikainen nopeuden > alentaminen/rajoittaminen ei muuta skoottisi ominaisuuksia Siinähän se koko pointti onkin, että nopeuden rajoittaminen nimen omaan muuttaa niitä ominaisuuksia. Lakiteknisesti tuo voi olla kiellettyä, mutta lain henkeä noudattaen se on täysin sallittua.
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
09.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Rakenteellinen nopeus
Juu, käytän järkeä, enkä noudata sokkona säännöksiä. Kyllä 5 km/h kulkevalla skootilla saa jalkakäytävällä ajaa, ja siellä metrolaiturilla tai rautatieasemallakin... Moottoritiellä ei saa, mutta se on ihan oman turvallisuuden vuoksi. Jotkut pyöräilevät sielläkin...
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
09.08.2024
Kommentoi keskusteluun: Rakenteellinen nopeus
Hitto, just äsken kun joku väitti, että riittäisi maahantuojan rajoittaneen huippunopeutta. Ota näistä nyt selvää. Mutta käytännössä kaikkien, myös niiden vuokrattavien, huippunopeutta voi "jollain toiminnolla" nostaa niin, että se ylittää 25 km/h. Itse asiassa se on aika helppoa. Luultavasti se ylittäminen
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
08.08.2024
Vastasi keskusteluun: Rakenteellinen nopeus
Hyvä tietää, omassa maahantuoja on asettanut maksiminopeudeksi 25 km/h, joten se on varmaan sitten se rakenteellinen huippunopeus. Nappia painamalla (tai no, useampaa joutuu painamaan), voi vaihtaa tuon jopa 50 km/h nopeuteen, joka on valmistajan asettama. Tämäkin on rakenteellinen huippunopeus, joten
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
30.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kehä I:n nopeuskamerat
Lähtökohtaisesti et voi tietää, kuka on elintasopakolainen.
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
30.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Kehä I:n nopeuskamerat
Ei. Jos ilmoittaa tarvitsevansa turvapaikan, niin sitten tutkitaan tarvitseeko ja jos ei tarvitse, poistetaan maasta. Ihan normaali prosessi ja erittäin ok. Emme voi tietää tutkimatta, kuka turvapaikkaa tarvitsee ja kuka ei. Lähtökohtaisesti on siis oletettava, ettei tuosta valehdella. Turvapaikkastatus
Ajoneuvot ja liikenne > Liikenne > Yleistä liikenteestä
30.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Maahanmuuttajien rikollisuus laskussa
Juu, nuoret miehet ovat kovin yliedustettuina rikollisuudessa.
Yhteiskunta > Maahanmuutto
30.07.2024
Kommentoi keskusteluun: Maahanmuuttajien rikollisuus laskussa
> No onko se sitten nyt parempi? On todellakin. Rikollisuus, varsinkin väkivaltarikollisuus, on laskenut merkittävästi. En tiedä, paljonko tuosta laskemisesta voidaan maaahanmuuton hyväksi laskea, mutta varmasti jonkin verran. Ainakin lisääntynyt tietoisuus rasismista on laskenut rikollisuutta, kun
Yhteiskunta > Maahanmuutto