SAI
Vapaa kuvaus
Käyttäjän kirjoittamat viestit
06.02.2019
Kommentoi keskusteluun: Mikä päivä on Ilmestyskirjan Herran päivä?
Juu, tavallaan molemmat käy. Mutta koska tiedämme, että Yahushua haudattiin keskivikkona ennen kuin Nisan 15. (to) alkoi, niin jokainen meistä osaa laskea kolmeen ja päätyä siihen, että Hän nousi sapattina.Hän oli haudassa tasan 3 vrk.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
05.02.2019
Vastasi keskusteluun: Mikä päivä on Ilmestyskirjan Herran päivä?
Yahushua nousi kuolleista kolmantena päivänä keskiviikkoisesta hautaamisesta, eli sapattina. Missään kohtaa Pyhiä Kirjoituksia ei sanota, että Hän olisi noussut viikon ensimmäisenä päivänä 😉. Saa tutkia tätä, ennen kuin hutkii.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
04.02.2019
Kommentoi keskusteluun: Pääsetkö tempaukseen?
Miten sinun adventisti ystävät ovat suhtautuneet tähän, kun vietät näitä juhlia ja ilmeisesti suosittelet niitä näille ystävillesikin? Mitä itse olen näistä puhunut adventisteille, niin ei koskaan pienintäkään vastaan ottoa. Pöntön takaakin olen aikoinani päässyt näistä puhumaan (enää ei ole pienintäkään
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
04.02.2019
Kommentoi keskusteluun: Pääsiäinen lähestyy...
Tosi hieno, kaunis ja selkeä on tuo antamasi kalenteri. Eliyah.comilla on myös hyvä kalenteri. Se ottaa huomioon sen, missä päin maapalloa asuu, koska kuu nousee eri paikoissa eri aikaan. Siitä tulee joskus yhden päivän ero, ei enempää. No niin, yes, näillä mennään :)
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
04.02.2019
Kommentoi keskusteluun: Voitko pelastua omalla uskollasi? Et voi.
Me Yahushuan juutalaisen Messiaan omat nyt kuitenkin haluamme vaeltaa, kuten Hän vaelsi. Näin Raamattu selvästi kehoittaa. 1. Joh. 2:6.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
04.02.2019
Vastasi keskusteluun: Pääsiäinen lähestyy...
Kiitos kovasti noista päivämääristä, joita annoit Raamatullisille juhlille 2019. Itsekin tuossa äsken laskeskelin eliyah.com -sivuston kalenterista ja päädyin samaan raamatulliseen uudenkuun päivään kuin sinäkin, sapatti 9.3.2019. Tämä on siis 1. Nisan. Tästä sitten voi laskea kaikki muut juhlat Raamatun
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
04.02.2019
Vastasi keskusteluun: Voitko pelastua omalla uskollasi? Et voi.
Lähes koko kristikunta yrittää kuitenkin pelastua omalla uskollaan. Ei tule onnistumaan. Erilaisilla kirkoilla on eri uskot ja eri Jeesus. Jeesuksen usko on sitä, että vaellamme, kuten Hän vaelsi. 1. Joh. 2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. Ja jos nyt
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
04.02.2019
Kommentoi keskusteluun: Pääsetkö tempaukseen?
Joo, kyllä White jossain ne mainitsee. Ja nykyadventisteillakin puhetta riittää, mutta ei juhlien pyhittämistä, kuten Herra ne käski.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
03.02.2019
Kommentoi keskusteluun: Pääsetkö tempaukseen?
Niinpä ja käskyihin kuuluu myös muut 9 ja vuotuiset juhla-ajat. Eli ei pelkän viikko sapatin pyhittäminen ole kaikkien Jumalan käskyjen pitämistä. 1. tempaukseen pääsevät vain he, jotka täyttävät Ilm. 14:1-5 kriteerit. Porttokirkon ja sen tyttärien opeista ei saa omaksua mitään. Porttokirkko on jo
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
03.02.2019
Kommentoi keskusteluun: Pääsetkö tempaukseen?
On kaksi tempausta. Raamattu puhuu ensihedelmästä? Ihmissatoa verrataan viikunapuuhun, joka tekee hedelmää keväällä ja syksyllä. Katso aluksi Luuk. 21:36, Ilm. 3:10, Miika 7:1-2 ja Ilm. 7, jossa kaksi eri pelastuneiden joukkoa.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
02.02.2019
Vastasi keskusteluun: Pääsetkö tempaukseen?
Pyhät Kirjoitukset määrittelee tempauksessa mukana olevat näin: Ilm:14:1-5 Jos tämä, mitä Raamattu on asiasta mieltä nyt enää näinä aikoina ketään kiinnostaa.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
02.02.2019
Kommentoi keskusteluun: Oletko kristitty, pakana vai juutalainen?
No mikä sitten sinua estää, että et voi tunnustaa olevasi ihka oikea Raamatun määritelmän mukainen juutalainen. Sinuthan on mitä ilmeisemmin kirjoituksistasi päätellen todellakin oksastettu Israeliin? Sinulla on todella hyviä Herrasta lähtöisin olevia kirjoituksia. Ehkäpä kaikkein puhtaimmat tällä palstalla
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
01.02.2019
Kommentoi keskusteluun: Oletko kristitty, pakana vai juutalainen?
Jumalalla ei ole kuin yksi kansa, Israel. Tässä israel-puussa on kahdenlaisia oksia, mutta puun nimi on aina JaloÖljypuu, Israel. Kun pakana tulee uskoon ja tarkoitan nyt ihan aitoon oikeaan alkuseurakunnan mukaiseen jutalaiseen uskoon, hänet oksastetaan Jumalan kansaan eli Israeliin. Silloin hänestä
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
01.02.2019
Vastasi keskusteluun: Oletko kristitty, pakana vai juutalainen?
Juuri tästähän sinä Yksi_usko et halunnut syksyllä kanssani keskustella. Mites ny keväällä on tilanne?
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
01.02.2019
Kommentoi keskusteluun: Oletko kristitty, pakana vai juutalainen?
Tulitpa tässä antaneesi itsestäsi melkoisen määritelmän. No_häh sanoo: "Olen vähän niin kuin koirasusi lammasten vaatteissa vaanien totuudesta tietämättömiä kristittyjä." Huh huh. Tätä pelkäsinkin! Varokaa !
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Adventismi
01.02.2019
Kommentoi keskusteluun: Galluppi !!!!!!
On hän Jumalan asialla, mutta sinä ymmärrät hänet tahallasi väärin. Savis saarnaa sinulle parannuksen tekoa ja koet synnin piston sydämessäsi noin järkyttävän voimakkaana. No kiitä siitä Jumalaa ja tee siis parannus!
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Helluntailaisuus
01.02.2019
Kommentoi keskusteluun: Galluppi !!!!!!
Aivan sairas kommentti sinulta! Savis on Pyhän Jumalan palvelija. Sinulla on toinen jumala! "soihdut sammuu kaikki väki nukkuu"
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Helluntailaisuus
31.01.2019
Kommentoi keskusteluun: Mauno Mattila vääristelee taas Raamattua
Kai minun on sitten tyytyminen näihin "ihan hyviin" vastauksiin. Mutta katsopa nyt vielä mitä kirjoitin. Onko todella vastattu?
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Helluntailaisuus
31.01.2019
Kommentoi keskusteluun: Mauno Mattila vääristelee taas Raamattua
Niin, tavallisesti. Mutta joskus on paljon pidempikin ja pitkässä juoksussa esim. 490v. on molemmissa kalentereissa kutakuinkin yhtä pitkä aika. Mihinkäs nyt taas pyritkään tällä kommentoinnillasi.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Helluntailaisuus
31.01.2019
Kommentoi keskusteluun: Mauno Mattila vääristelee taas Raamattua
Olen laskenut tämänkin profetian niin gregoriaanisella kalenterilla, kuin heprealaisella kalenterillakin. Lopputuloksen kannalta sillä ei kuitenkaan ole merkitystä kumpaa kalenteria käyttää, koska molemmissa vuosi on tasan yhtä pitkä ajan jakso :)
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Helluntailaisuus