Riitukka25
Vapaa kuvaus
Käyttäjän kirjoittamat viestit
08.03.2022
Vastasi keskusteluun: Suurin perisynti kaikista on rahan tai varallisuuden ahneus.
Kyllähän sen näkee Venäjällä, mitä ahneus ja vallanhalu saa aikaan, siinä inhimillisyys katoaa.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
22.02.2022
Vastasi keskusteluun: Miksi nuoria tule rippikoulussa uskoon?
Rippikoulu on jatkumoa kastekäskylle. Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
22.02.2022
Vastasi keskusteluun: Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi
Kukapa sen tietää oliko kyseessä uskova, joka kuolemaa toivotteli. Täällä kun kuka tahansa voi kirjoittaa melkeinpä mitä vain.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
15.02.2022
Vastasi keskusteluun: Miksei PIISPAT puolusta Päiviä?! Kaikki vaiti
Tänään oli piispa Laajasalo MTV3- aamutv:ssa haastateltavana. No eipä hän juuri Päivi Räsästä puolustanut. Minusta on huono kun julkisuuteen pääsee usein vain Helsingin seudun papit ja piispat. Siellä suurin osa heistä on liberaalia, viher-vasemmistolaista aatesuuntaa edustavia pappeja, ja siltä alueelta
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
13.02.2022
Kommentoi keskusteluun: Mitä ihmettä tapahtui!
Juu, kyllä se synti sana sieltä Raamatusta löytyy, ja se että ihminen on syntinen aivan sen alkulehdiltä saakka, ja synneiltä pelastussuunnitelma, missä Jeesuksella on keskeinen tehtävä ristin kuolemansa kautta. Sehän on se Raamatun punainen lanka ihan sen viimeiseen lukuun asti.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
13.02.2022
Vastasi keskusteluun: Mitä ihmettä tapahtui!
Niin, jotain tapahtui mitä ei voi järjellä selittää, niin kuin monen monen sisimmässä tapahtuu silloin kun Pyhä Henki koskettaa ja ihminen tulee uskoon. Kuten sanoin sitä ei voi järjellä selittää se pitää kokea.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.02.2022
Kommentoi keskusteluun: Onko uskovaisella oikeutta sivuuttaa perustuslaki?
Minä vain laitoin esim. missä tilanteessa kuka tahansa saattaa toimia voimassa olevia lakeja vastaan. Ja eikö se ole sen maan laki, mikä on maan politiikka. Äärimmäisissä tilanteissa kuka tahansa voi toimia voimassa olevia lakeja vastaan sim. itsepuolustukseksi. Uskovat toimivat vakaumuksensa mukaan,
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.02.2022
Kommentoi keskusteluun: Onko uskovaisella oikeutta sivuuttaa perustuslaki?
Sanoin, että siitä ei kuin Kiinassa oli yhden lapsen politiikka, kyllähän sillä oli julmat seuraukset. https://www.amnesty.fi/kiinan-julma-lapsipolitiikka/ Mutta nyt siitä on luovuttu, ja tilalle on tullut kahden lapsen politiikka.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.02.2022
Kommentoi keskusteluun: Onko uskovaisella oikeutta sivuuttaa perustuslaki?
Ei ne suraamukset ole siitä riippuvaisia minkä mukaan ihminen toimii. Maallinen laki pätee oikeudessa.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.02.2022
Kommentoi keskusteluun: Onko uskovaisella oikeutta sivuuttaa perustuslaki?
No tietenkin maistraatissa vihkiminen on eri asia. Sehän on maallinen instituutti, joka toimii maallisten lakien mukaan. Ei sinne tietenkään voi mennä kieltämään kenenkään avioliittoon vihkimistä uskoonsa vedoten. Uskova virkamies tietenkin voi vedota uskonnonvapauteensa oikeusteitse, mutta se on sitten
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.02.2022
Kommentoi keskusteluun: Onko uskovaisella oikeutta sivuuttaa perustuslaki?
Se tietenkin on rikos jos alkaa halveeraamaan jotakin ihmisryhmää, mutta sanoinko niin, että saa halveerata.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.02.2022
Kommentoi keskusteluun: Onko uskovaisella oikeutta sivuuttaa perustuslaki?
Kumman lain mukaan toimit, jos maallinen laki käskee tappamaan oman lapsesi.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.02.2022
Vastasi keskusteluun: Voiko ihminen itse määrittää sukupuolensa?
Riippuu siitä minkä mukaan sukupuolensa määritelee. Tavallisimmin se määritellään biologian mukaan, mutta voihan sen nylyään katsoa tähdistäkin jos haluaa.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.02.2022
Kommentoi keskusteluun: Onko uskovaisella oikeutta sivuuttaa perustuslaki?
Tosin tästä tästä Jehovantodistajien asevelvollisuuspakosta Eu:n tuomioistuin on antanut useita huomautuksia ihmisoikeus rikkomuksena, ja se kumoutui nyt ellen väärin muista.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.02.2022
Kommentoi keskusteluun: Onko uskovaisella oikeutta sivuuttaa perustuslaki?
Kyllähän maallisten lakien mukaan silläkin voi olla seuraamuksensa jos ketään lähtee kivittämällä tappamaan.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.02.2022
Vastasi keskusteluun: Avioerosta Jeesuksen mukaan
Olen sitä mieltä, vaikka maailmassa tietyt asiat ovat sallituja, kirkossa silti pitäisi toimia sen mukaan mitä Jumalan sana Raamattu asiasta sanoo. Onhan se kirkon ylin ohjekirja mihin se perustuu. Ilman Jumalan Sanaa ei koko kirkkoa olisi edes olemassa.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.02.2022
Kommentoi keskusteluun: Onko uskovaisella oikeutta sivuuttaa perustuslaki?
Jatk. Tietenkin sillä voi seuraamuksia olla, kuten esim. tämä Jehovantodistajien aseista kieltäytyminen osoittaa. Sitä en tiedä, mitä vahinkoa ja seuraamusta sillä voi olla jos joku ei kannata homojen avioliittoa. Eihän ketään pakota menemään avioliittoon, olipa se avioliitto sitten minkä muotoinen
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
12.02.2022
Vastasi keskusteluun: Onko uskovaisella oikeutta sivuuttaa perustuslaki?
Silloin kun maallinen laki ja Raamatun sana ovat ristiriidassa keskenään uskovilla on oikeus toimia omantuntonsa mukaan. Ketään ei voi pakottaa toimimaan vakaumustaan vastaan. Ei perustuslakikaan sitä vaadi. Uskonnonvapaus on perustuslailla suojattu.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
09.02.2022
Kommentoi keskusteluun: Moraali heikentynyt?
Eihän noita asioita tarvitse suurennella riittää kun kuuntelee päivän uutisia , siitä kuinka vanhuksille ei ole enää aikaa laitoksissa eikä kotihoidossa. Aivan perusasiat ennätetään hoitaa, mutta ulkoilu ja viriketoiminta on nollassa. Kotihoidossa kiireellä varttitunnissa lääkkeet ja ruoka ennätetään
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus
08.02.2022
Kommentoi keskusteluun: Miten luterilainen kirkko torjuu lasten raiskauksia kirkon piirissä?
Jos on kirkon jäsen, niin tavallaanhan se tapahtuu kirkon sisällä, vaikkei konkreettisesti "kirkon sisällä" tapahdukaan. Kyllähän näistä somessa tapahtuvista lasten hyväksikäytöistä on jo poliisilla aika hyvä kuva, joten eiköhän niitä ilmoituksia ole jo tehty.
Yhteiskunta > Uskonnot ja uskomukset > Kristinusko > Luterilaisuus